CIECH Sarzyna udoskonala proces obsługi klienta wykorzystując do tego narzędzia działające w oparciu o sztuczną inteligencję
21 02 2023CIECH Sarzyna coraz większy nacisk kładzie nie tylko na rozszerzanie i unowocześnianie swojej oferty produktowej, ale także na udoskonalanie procesu obsługi klienta. W tym celu firma rozwija nowoczesne narzędzia działające w oparciu o AI (ang. „artificial intelligence”, pl. „sztuczną inteligencję”). Dostępny na stronie internetowej spółki inteligentny chatbot „Cieszek”, a także uruchomiony w ostatnim czasie i stanowiący istotne wsparcie dla klasycznej infolinii telefonicznej - voicebot (pl. „asystent głosowy”), umożliwiają udzielanie niezbędnych informacji wszystkim zainteresowanym klientom w sposób praktycznie nieprzerwany. Działają całodobowo, przez siedem dni w tygodniu. Są m.in. w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane przez klientów pytania, a także poprawiają efektywność i wspierają doskonalenie procesu sprzedaży.
Wdrażanie rozwiązań opartych na AI w procesie obsługi klienta staje się coraz silniejszym trendem. Jest to widoczne w wielu branżach - nie tylko w biznesie AGRO. Narzędzia działające w tej technologii pozwalają zarówno na istotną automatyzację, jak i przyspieszenie reakcji na zapytania płynące ze strony klientów. Dzięki temu współpraca zyskuje na dynamice i staje się efektywniejsza. Wykorzystanie inteligentnych chatbotów i voicebotów stanowi więc naturalną odpowiedź na potrzeby klientów, którzy oczekują jak najszybszej odpowiedzi na zadawane firmie pytania dotyczące chociażby produktów, usług, przebiegu procesu zakupowego, aktualnych promocji czy obsługi posprzedażowej.
CIECH Sarzyna - największy polski producent środków ochrony roślin (AGRO), a także lider sprzedaży na rynku herbicydów (środków chwastobójczych), innowacyjne rozwiązania marketingowo-informatyczne wdraża już od kilku lat. Warto przypomnieć, że w odpowiedzi na wiodące trendy w biznesie, a także na zapotrzebowanie płynące ze strony klientów, spółka już w październiku ubiegłego roku, na swojej stronie https://ciechagro.pl/pl, udostępniła zupełnie nowy kanał komunikacji. Chatbot „Cieszek” został opracowany w oparciu o rozwiązania bazujące na AI. Jego celem jest przede wszystkim automatyzacja procesów sprzedażowych, poprawienie jakości obsługi klienta w kanale digital oraz pozyskanie nowych klientów za pośrednictwem strony internetowej. Co istotne, to rozwiązanie sprawdza się doskonale i jest bardzo funkcjonalne także w przypadku użytkowników przeglądających stronę internetową spółki za pośrednictwem smartfonów.
„Cieszek” - wirtualny doradca CIECH Sarzyna - jest w stanie udzielić wsparcia w zakresie aktualnej oferty produktowej, a także doradzić w kwestii upraw i stosowania poszczególnych środków ochrony herbicydowej, fungicydowej czy też pozostałych produktów. Za pośrednictwem tego chatbota można również m.in. uzyskać informacje nt. programu lojalnościowego „Partner Sarzyna”.
By jednak zmaksymalizować i rozszerzyć korzyści płynące z zastosowania narzędzi opartych na AI w procesie obsługi klienta, spółka CIECH Sarzyna uruchomiła właśnie nową usługę - asystenta głosowego (voicebota), z którego wsparcia można skorzystać dzwoniąc na numer infolinii: (17) 24 07 111. To bardzo nowoczesne rozwiązanie, a jego fenomen i skuteczność wynikają z wykorzystania w nim technologii tzw. machine learning[1] (pl. „uczenia maszynowego”). Stworzone w tej technologii voiceboty w skuteczny sposób realizują procesy obsługowe zarówno w ruchu przychodzącym, jak i wychodzącym.
Jest to możliwe za sprawą wykorzystania w nich systemu rozpoznawania mowy ASR (ang. „Automatic Speech Recognition”), a także STT (ang. „Speech To Text”). System ASR przekształca bowiem mowę na tekst, który następnie trafia do silnika przetwarzania języka (NLP – ang. „Natural Language Processing”, pl. „przetwarzanie języka naturalnego”). W kolejnym kroku, dzięki STT, wygenerowana odpowiedź, która jest zamieniana na głos. Stworzony w tej technologii asystent głosowy stanowi doskonałą alternatywę dla klasycznej infolinii, a jego najistotniejszą przewagą jest jego praktycznie nieograniczona dostępność – klienci mogą z niego skorzystać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Oczywiście w przypadku nietypowych czy bardziej złożonych zapytań, voicebot został zaprojektowany w taki sposób, by w razie potrzeby przekierować rozmowę do odpowiednich konsultantów, którzy wciąż pozostają do dyspozycji klientów.
„W CIECH Sarzyna stawiamy na nowoczesność oraz innowacje. Dążymy do nowatorskich rozwiązań nie tylko w kontekście naszych produktów, ale także w pozostałych obszarach prowadzonego przez nas biznesu, ze szczególnym naciskiem na obsługę klienta. Stąd też wykorzystanie w procesie komunikacji narzędzi, których działanie zostało oparte na AI, było dla nas oczywistym wyborem. Jestem przekonany, że na trudnym i wymagającym rynku AGRO, udoskonalanie i unowocześnianie ścieżek komunikacji z klientami, znajduje bezpośrednie przełożenie na efektywność prowadzonych działań, a także ma kluczowe znaczenie dla budowania trwałej przewagi konkurencyjnej oraz silnego, stabilnego biznesu” - podsumowuje Sebastian Kostrubała, Dyrektor Marketingu i Obsługi Sprzedaży w Grupie CIECH.
CIECH Sarzyna jest jedną z kluczowych spółek Grupy CIECH i filarem jej biznesu AGRO. Specjalizuje się w produkcji środków ochrony roślin i jest ich największym polskim producentem oraz liderem sprzedaży na rynku herbicydów (środków chwastobójczych). Przewagą konkurencyjną Spółki jest m.in. jedna z najnowocześniejszych na świecie instalacji do produkcji MCPA – skutecznego i bezpiecznego środka chwastobójczego, a także 60 lat doświadczenia w produkcji środków ochrony roślin. Do najbardziej znanych znaków handlowych Spółki należą marki: CHWASTOX®, HALVETIC®, SL, AZOKSAR® Super 250 SC, TARCZA® ŁAN EXTRA 250 EW oraz WINDSAR 250 EC. Firma, poza kluczowymi krajami europejskimi, obsługuje także rynki w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Afryce i Australii. Jej produkty trafiają do ponad 40 krajów całego świata.